Trochu váhám, jestli mám i tento text zařadit mezi školní práce, protože na rozdíl od těch všech ostatních mě u této práce nikdo nenutil, ať ji vytvořím. Založil jsem pro ni tedy novou rubriku flame (uvažoval jsem ještě o názvu wheening nebo tak něco).

O co jde? Je to článek, který jsem vytvořil, když mě zžíral pocit odbojářské bezmoci, když jsem si myslel, že proti nespravedlnosti učitelů na škole nemůžu nic dělat. Pak jsem tu krávu začal ignorovat, občas ji poškádlil nějakým komplimentem (což ji absolutně odrovnalo) a celá tato stížnost, která už málem putovala poštovním holubem na ministerstvo školství, vyšuměla do ztracena.

Přeji hezké čtení…

Paní profesorka Kubátová mě nemá ráda. Já musím uznat, že já jí také ne. Z její strany to chápu, minulý rok v kvintě jsem jí asi párkrát naštval, někdy jsem vyrušoval, měl jsem až příliš chytré dotazy, na které nedokázala odpovědět a hlavně jsem jí „zakázal“ čtení látky z papíru:

 

K:        „Adame, nědělej tam bordel, jestli si myslíš, že je to tak jednoduchý přednášet, tak si to můžeš zkusit sám!“

A:        „To bych klidně zvládnul, pokud byste mi půjčila ten papír, co ho furt nosíte v ruce.“

K:        „No… No… No to bys teda nezvlád!“

 

Na to si všichni spolužáci jistojistě pamatují. Jenže paní profesorka si asi řekla, že jí to nestačí. Nyní v sextě jednou zavedla zkoušení na malé známky, že prý bude zkoušet celou třídu. Zkoušelo se, pokud vím, pětkrát. Z toho já jsem byl zkoušený celkem čtyřikrát. Jednou jsem chyběl.

 

Uvádím ještě další příklad z jedné písemky, kterou už bohužel asi nemám, takže ji nemohu předložit jako důkaz. Paní profesorka mi neuznala jednu rovnici, protože jsem jí pý špatně pojmenoval. Škrtla mi „propyl“ a napsala místo toho „propyl“. Když jsem se jí na to ptal, napsal jsem podle ní úplně něco jiného než „propyl“, že to prý nebylo „y“. Jsem tedy tak hloupý abych psal „propRl“ nebo snad „prop1l“? Jako nic jiného totiž to „y“ vypadat nemohlo…

 

Ale ok, chápu, mám psát čitelně…

 

Moje tolerance byla ale v troskách po poslední písemce.

 

Našel jsem v ní jednu chybu a dostal jsem za 2. Ptal jsem se proč. Měl jsem 11 bodů maximum bylo prý bodů 13 – to ale měla pouze Katka Jandová. Nakonec jsem se dozvěděl, že ten třináctý bod, dostala jako bonus za druhé cvičení, protože tam napsala i jiné informace, které po nás paní profesorka vůbec nechtěla. Proč bych měl psát něco, co po mně nikdo nechtěl a riskovat tak, že to ještě budu mít špatně?

 

Každopádně z paní profesorky poté vylezlo, že maximum bodů bylo 12 a já se tedy začal dožadovat zlepšení známky. Paní profesorka nejdřív řekla: „No tak změníme známkování“ (23 svědků!) a pak mě umlčela tím, že za každých 10% chybějících bodů sníží známku o jeden stupeň a já si šel sednout.

 

V lavici jsem ale provedl výpočet a vyšlo mi, že 11 bodů z 12ti je 91,6% a proto jsem se opět dožadoval zlepšení známky. Podle paní profesorky se to zaokrouhlí dolů na 90% – což by stále mělo asi znamenat jedničku! Na tom ale teď nezáleží, protože při stanovení rozsahu procent nemůžeme přece zaokrouhlovat. Místo 90-100% = 1 by to totiž znamenalo 95 – 100% = 1! Podle této logiky by například v písemce, ve které je maximum 19 bodů, znamenal zisk 18ti bodů také dvojku!

 

Paní profesorka si tedy protiřečí. Nebudu tu asi řešit její motivační zhoršení známek na čtvrtletním vysvědčení, doufám že nás takto nebude motivovat i teď…

 

Hlavně se mi ale nelíbí, že za písemku, kterou napíšu téměř bez chyby, dostanu horší známku, než když si například vezmu referát. Mary Zadinová měla referát zrovna tu hodinu – pravděpodobně zkopírovaný text z internetu vložený do prezentace a oddrmolený do monitoru → podle paní profesorky skvělá práce.

 

Nemám nic proti Mary nebo proti Katce. Výhrady mám proti tomuto systému… systému nadržování?

 

Dodatek: Mám u sebe písemku od Susan, sice jinou než tu, o které mluvím, ale na tom asi až tak nesejde. Má v ní 5 chyb a dostala také dvojku…

Dodatek č. 2: Dnes mi paní profesorka uzavřela známky. Čekal jsem, že se budu hádat o dvojku, mám prý být rád že nemám čtyřku. Nejsem si opravdu jistý, že tam mám ty známky z písemek, nemám ale důkazy, tak to neřeším. Paní profesorka mi ale také počítala známky ze zkoušení, které se měli počítat pouze při větším počtu. Také jsem dostal velkou 4ku za praktika – dvě z nich jsem opsal od Katky :), jedny jsem neodevzdal protože jsem na nich nebyl. Jednoduše trochu nechápu…